Mevlananın Kim olursan ol gel diye yaptığı ebedi barış Sizce doğrumudur [Arşiv] - FrmPaylas.Com | Paylaşım, Film, Dizi, Müzik, Program, Oyun, Sinema, Video, Komik

PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mevlananın Kim olursan ol gel diye yaptığı ebedi barış Sizce doğrumudur


Js.JavNaX
07-23-2007, 20:56
Kim olursan ol gel, diye yapılan ebedi barış çağrısı sizce doğru mu?

prensess
07-24-2007, 18:00
fikir sofrasına taşıyorum ;)

-ADEM-
07-25-2007, 23:02
doğru.................

ikidünya
07-26-2007, 00:44
Kesinlikle doğru. Kendini Allah yoluna adayan Mevlana'nın bu sözü boş yere söylediğine inanmıyorum. Mutlaka bir gerçeklik payı vardır.

Bolubeyi
07-26-2007, 23:46
bu gün ingilizi bile müslüman olup çeçen mücahitlerle göğüs göğüse çarğışıyorsa

ŞaMaN
07-27-2007, 01:26
yanlış... kim olursan ol gelme adam ol öyle gel olmalı bence :)

Alpacino
07-27-2007, 01:27
şaman böle konularla dalga geçme islam aleminin saygın birisi hakkında böle konuşamazsın

ManiacDevil
07-27-2007, 13:35
yanlış... kim olursan ol gelme adam ol öyle gel olmalı bence :)

Katılıyorum sana.

ŞaMaN
07-27-2007, 14:59
şaman böle konularla dalga geçme islam aleminin saygın birisi hakkında böle konuşamazsın

Saf mısın? Dalga mı geçiyorum? Mevlana ile ilgili kötü birşey mi söylemişim? Katılmıyorum bu sözüne adamın katılmak zorunda da değilim.

anter_os
07-28-2007, 20:18
Kim olursan ol gel temelinde İslam felsefesine de aykırı bence. Yahudileri kalpleri mühürlü, hristiyanları yoldan sapmış olarak niteledikten sonra kim olursan ol gel demek tezat oluşturuyor kanımca.

A.S.P.A.V.A.
08-06-2007, 03:01
yanlış... kim olursan ol gelme adam ol öyle gel olmalı bence :)

niye yanlış şaman
yeter ki gelsin.Gelmişse zaten içinde bir kıvılcım vardır da ondan gelmiştir.
adam olda gel diyerek geri gönderirsen onu ümitsizliğe,karamsarlığa itmiş olmaz mısın.Giderse hiç gelmeyebilir,Kim bilir düşmanından yüz bulmuşta olur,karşına çıkıverir hiç belli olmaz.
İyisimi kim olursa olsun yeter ki gelsin.
Hem bizim kültürümüzde kapıları kapatmak var mı?
Aman dileyen düşmana bile vurmayız biz.
hadi bir daha düşün.

KaRa ŞöVaLYe
08-06-2007, 07:51
bu devirde babana bile güvenmicen diyolar
eside kalmıs o söz :D

ŞaMaN
08-06-2007, 16:26
niye yanlış şaman
yeter ki gelsin.Gelmişse zaten içinde bir kıvılcım vardır da ondan gelmiştir.
adam olda gel diyerek geri gönderirsen onu ümitsizliğe,karamsarlığa itmiş olmaz mısın.Giderse hiç gelmeyebilir,Kim bilir düşmanından yüz bulmuşta olur,karşına çıkıverir hiç belli olmaz.
İyisimi kim olursa olsun yeter ki gelsin.
Hem bizim kültürümüzde kapıları kapatmak var mı?
Aman dileyen düşmana bile vurmayız biz.
hadi bir daha düşün.

Şimdi mevlananın bu sözüne biraz espirili bir cevap yazdım mevlananın özüyle ilgili yorum yapmıyayım diye çok takıldınız :)

Mevlananın sadece bu sözüne değil hiçbir sözüne itimat etmem ben.

Mevlana ve hocası Şemsi Tebrizi para karşılığında moğollora ajanlık yapmıştır. Mevlana Türk değildir iranlıdır, mevlana hatta mevlananın çocukları bile tek kelime Türkçe bilmezdi.

Mevlana moğollara karşı durduğu için (ahiler o zaman bektaşiydi ve moğollara karşı savaştılar) Hacı Bektaşi Veliye hakaret etmiştir. Yine moğolların isteğiyle Nasrettin hocayı öldürtmüştür.

Şimdi gelelim mevlananın bu sözüne...

Bazıları bu sözünde mevlanaya ait olmadığını iddia ediyor.

Mevlana kim olursan yine gel demiş...

Öylede olmuş moğolların gelmesini bizzat desteklemiş mesela :)

Mevlevilik ilerleyen tarihlerde öyle bir hale gelmişki, sabetayistlerin, hululiyecilerin sığınağı haline gelmiş. Bir dönem osmanlı yönetiminde etkili olan mevlevilik açıkça sabetayist ve hulul felsefelerinin etkileri gözlemlenmeye başlamış.

Bu mevlevilerin içindeki sabetay ve hululiyeciler mevlananın yazdığı mevlananın yazdığı kitapları bire bir çevirtmemiş oynamalar yapmıştır. Günümüzde konyada bulunan mevlananın kendi yazdığı eserleri orjinal diliyle inceleyenler bunu dile getirmektedir zaten.

Hululiyecilik nedir derseniz Allahın insanlara hulul etmesi yani insanın dünyaya beşeri olarak gelip sonra ilahi olmasıdır. Hristyanların baba oğul kutsal ruh üçlemesinin bir başka şekil savunuşudur.

Peki biz neden bu tür şeylere bu kadar çok takılıyoruz...

Osmanlıdan kalma berbat bir hastalık. tam olarak bilip bilmeden bir tasavvufun peşine takılıp gidiyoruz.

Osmanlı tarihini sadece savaşlarla diplomatik ilişkilerle okumazda osmanlının içinde yaşayanar ve onların mücadelelerine bakarsanız osmanlı ta ilk baştan beri her tarikatların mücadelesine sahne olmuştur bu uğurda padişahlar tahttan indirilmiş kelleler uçurulmuş, yeniçeriler saray,tekke,zaviye basmıştır.

Bütün bu cemaatlerde hiç eksik olmayan iki şey var

1. Osmanlı yönetiminde etkili olma meselesi
2. İçlerine yahudi sızması meselesi

Ben onlarca kitap okuduğm halde tasavvuf ve tarikatlarla ilgili çok bilgili olduğumu iddia edemem. Tek satır bile okumadan en ateşli şekilde bunları savuanlara ise bir mana veremiyorum.

Aklıma şu soru geliyor tasavvufun Allaha daha kolay ulaşmak için çıktığını hiç düşünmeden onun başındakilerin siyasi manevralarına uşak olmanın sebebi nedir?

A.S.P.A.V.A.
08-06-2007, 21:16
Şimdi mevlananın bu sözüne biraz espirili bir cevap yazdım mevlananın özüyle ilgili yorum yapmıyayım diye çok takıldınız :)

Peki biz neden bu tür şeylere bu kadar çok takılıyoruz...



Aşkolsun ŞaMaN
ne yaptın sen öyle,
Yıktın perdeyi eyledin viran
Varayım sahibine haber vereyim heman.
Ya kardeşim vur dediysek öldür mü dedik.
<Tekkeler ve zaviyeler-Mustafa kara> bir de bu kitabı oku.

ŞaMaN
08-06-2007, 21:42
Aşkolsun ŞaMaN
ne yaptın sen öyle,
Yıktın perdeyi eyledin viran
Varayım sahibine haber vereyim heman.
Ya kardeşim vur dediysek öldür mü dedik.
<Tekkeler ve zaviyeler-Mustafa kara> bir de bu kitabı oku.

Biraz öyle oldu ne demişler açtırma kutuyu söyletme kötüyü :)

Konya selçuk üniversitesi tarih bölüm başkanı prof. mikail bayramın son kitabı sosyal hayat ve siyasete tarikatın etkileri gibi bişeydi ismi onu okumanı tavsiye ederim.

Ayrıca şuan bize yutturdukları divani kebirin mevlananın yazdığı divanı kebirle alakası yoktur.

Bunlarla ilgili bu sene 2 tarihçinin daha kitabı çıkacaktı fakat mevlana yılı olduğu için buna müsade etmedi devlet.

Bir dipnot ta mevlananın reklamını avrupalılar yapıyor ;)

A.S.P.A.V.A.
08-06-2007, 23:50
mevlananın reklamını avrupalıların yapmasına şaşırmamak lazım.
Adamlar uyanık.Bizim değerlerimize sahip çıkmadığımızı görüp hemen sahipleniveriyorlar.
İşlerine geleceği şekilde kendi çıkarlarına göre adapte ederek bize sunuveriyorlar.
Zaten Mevlana'dan bi haber yaşayan gençliğimiz,böyle apsort atmasyonları duyduğu zaman hemen sazan gibide dalar,batıyı da kor geçerler.
Batı da yutturduk diye karşımıza geçip halimize kıs kıs güler.
Mevlana,Mevlana olmasaydı 800 sene bu millet onu bağrında yaşatmazdı.
Şahsen ben Mevlana'yı Mikail beyden öğrenecek değilim.
Mevlanayı öğrenmek istersen binlerce kaynak bulabilirsin.
İnsanın babasına! bile güvenmediği şu devirde
''Kim olusan ol gel,İster yüzbin kere tövbeni bozmuş olsan yine gel,istersen putperest,istersen mecusi olsan yine gel,bizim dergahımız umutsuzluk dergahı değil.....''anlayışına o günden çok bu gün ihtiyacımız var.
Bizim milletimiz yalan söylemez.Ama yalana çabuk kanar.
Uyanık olmalıyız.
Kimsenin milli manevi değerlerimize dokunmasına izin vermemeliyiz.
Sadece Mevlana'yı değil; Atatürk'üde,İbni Sina'yıda daha nicelerini de sahiplenmedi mi batı.

Bir gün Mevnana türbesine gitmiştim.Ellerini açarak türbeye doğru hızla yürüyen bir kadın gördüm.Yaşlıcaydı,başı açıktı.Bozuk bir Türçe ile ''Ya Mevlana,sen bu nesilden mi habersizsin,bu nesil senden mi habersiz''
Şasırmıştım,
''O haberdardır da biz haberdar değiliz..siz kimsiniz?''
Ne dese beğenirsin
-Türkoloğum ben İtalyanım..
Bu kadını takip ettim.Geçtiğimiz senelerde öldü.
Bence bir Türk dostunu kaybettik.

ŞaMaN
08-07-2007, 09:29
Aynı avrupada bir Yesevinin esamesi bile okunmaz.

İnsanın babasına bile güvenmediği bu devirde bu söze daha çok ihtiyacımız var demişsinde.

Para için kendini satanları, hainlik kanına işlediği için kendini satanları, ajanları, provakatörleri gördükçe ben derimki gelmesinler...

A.S.P.A.V.A.
08-07-2007, 16:44
İşte benim de demek istediğim bu;
son paragrafında belirttiğin
o zevatların gel!mesini veya hepten yok olmalarını istiyorum.
burada <gel'mek>kelimesini Allah'ın ıslah etmesi manasında düşün.
Hedefimiz aynı,uslup farklı

ŞaMaN
08-07-2007, 17:19
İşte benim de demek istediğim bu;
son paragrafında belirttiğin
o zevatların gel!mesini veya hepten yok olmalarını istiyorum.
burada <gel'mek>kelimesini Allah'ın ıslah etmesi manasında düşün.
Hedefimiz aynı,uslup farklı

o zervatlar ıslah olmaz. para için kendini satan dininide satar vatanını da satar.

alantunceli
08-07-2007, 17:34
o zervatlar ıslah olmaz. para için kendini satan dininide satar vatanını da satar.

evet haklisin...

A.S.P.A.V.A.
08-07-2007, 18:38
o zervatlar ıslah olmaz. para için kendini satan dininide satar vatanını da satar.

Yine de açık kapı bırak,
sen ben oldukçada satamazlar korkma,Örneğini İstiklal Mücadelesi'nde gördük.
Ama hiç ıslah olmayacakların karşısında herkesin önünde ben varım.

VADİLİ
08-07-2007, 20:13
Çok doğru bir görüş. Mevlana Hazretleri çok güzel bir çağrı yapmış. Bence her çağda geçerli olması gereken birşey. Mevlana insanları tövbe etmeleri günahlarından vazgeçmeleri doğruyu bulmaları için çağırıyor. Ama siyaset için çağırmıyor.

nibbLe
08-07-2007, 20:30
yüce yaratan ALLAH (C.C) bile kıyamete yakın bir vakit tövbe kapılarının kapanacağını buyuruyor...

ƒÏЯΛVЦИ
08-07-2007, 20:58
bu çağrı ... dinimize müslümanlığa yapılan bir çağrıdır.. doğrudur...

Atsız
08-07-2007, 21:40
Bir sitede görmüştüm. "Ben Mevlana Değilim! Önce Türk gibi Türk Ol, Sonra Gel!"

Bence işin özeti bu.

ŞaMaN
08-07-2007, 21:57
bu çağrı ... dinimize müslümanlığa yapılan bir çağrıdır.. doğrudur...



müslümanlara söylenmemiştir sadece ;)

''Kim olusan ol gel,İster yüzbin kere tövbeni bozmuş olsan yine gel,istersen putperest,istersen mecusi olsan yine gel,

ƒÏЯΛVЦИ
08-07-2007, 22:05
müslümanlara söylenmemiştir sadece ;)

''Kim olusan ol gel,İster yüzbin kere tövbeni bozmuş olsan yine gel,istersen putperest,istersen mecusi olsan yine gel,

evT sadece müslümanlık için ...

ör=Türklüğü ele alalım...

ben desem gel kim olursan ol gel diye..
gelse bile kanında asil kan olmayacakTır.. geçmişi asil olmayacakTır...;)
bu sebeple gelsede olur gelmesede...
ama ben gelmesini istemem...

sadece müslümanlık için doğru söylenmiş bir söz.. diğer durumlar için yanlış...

ŞaMaN
08-07-2007, 23:02
evT sadece müslümanlık için ...

ör=Türklüğü ele alalım...

ben desem gel kim olursan ol gel diye..
gelse bile kanında asil kan olmayacakTır.. geçmişi asil olmayacakTır...;)
bu sebeple gelsede olur gelmesede...
ama ben gelmesini istemem...

sadece müslümanlık için doğru söylenmiş bir söz.. diğer durumlar için yanlış...

anlaşamadık bir türlü :D

sadece müslümanlara söylenmemiştir. putpereste dahi söylenmiştir.

ƒÏЯΛVЦИ
08-07-2007, 23:09
anlaşamadık bir türlü :D

sadece müslümanlara söylenmemiştir. putpereste dahi söylenmiştir.

yok anlaşTık aslındada sen yazdıgımı Tam anlamadın :D

müslümanlık için söylenmişTir demekTeki maksadım... müslüman olmayan kişilere söylenmiş bi çağrıdır.. dediğin gibi puTperesT v.s...dahil

müslümanlara değil.. diğer din mensuplarını yada dini olmayan kişileri islama çağırma maksaTlı...

anlaşTıkmı...:anlastik:

:D

ŞaMaN
08-07-2007, 23:17
yok anlaşTık aslındada sen yazdıgımı Tam anlamadın :D

müslümanlık için söylenmişTir demekTeki maksadım... müslüman olmayan kişilere söylenmiş bi çağrıdır.. dediğin gibi puTperesT v.s...dahil

müslümanlara değil.. diğer din mensuplarını yada dini olmayan kişileri islama çağırma maksaTlı...

anlaşTıkmı...:anlastik:

:D


şimdi anlaştık :alkis:

Çakı®kağan™
08-10-2007, 01:29
kesinlikle doğrudur

anter_os
08-13-2007, 13:19
Kim olursan ol gel temelinde İslam felsefesine de aykırı bence. Yahudileri kalpleri mühürlü, hristiyanları yoldan sapmış olarak niteledikten sonra kim olursan ol gel demek tezat oluşturuyor kanımca.
Hala bu yazımda ısrarlıyım.